Sıradan modeller üzerine geliştirilen performans versiyonları arasında Opel'in son yıllarda öne çıkan OPC serisi Türkiye'de de satışa çıktı. Astra OPC bu seride performansı kadar tasarımıyla da en çok ilgi çeken modeli oluyor.
3 kapılı GTC modeli üzerine geliştirilen Astra OPC'nin ön tasarımı normal modele göre daha keskin ve daha etkileyici. 18 inç alaşım jantların kullanıldığı otomobil yandan bakıldığında yerinde fırlamaya hazır bir atlet gibi. Kubbemsi tasarımda arka cam görüş alanı azalırken arka görünüm kaslı tamponlarla oldukça sıradışı. Aracın iç mekanı birkaç detay dışında bilinen Opel modellerinden çok farklı değil; ancak altı ileri şanzımanı kontrol eden vites kolu, göstergeler, kapı giriş basamağı gibi noktalarda Opel Performans Merkezi'nin kısaltması olan mavi renkli detaylar ile OPC ibaresi otomobilin kimliği hakkında net bilgi veriyor. Recaro marka spor koltuklara oturduğunuzda ise sportif bir otomobil içinde olduğunuz hissi daha da güçleniyor.
Normal Astra zaten yol tutuş konusunda başarılı bir otomobil. Tasarımı da rakiplerinin aksine fonksiyonel değil sportif. 1,5 santim alçaltılan ve güçlendirilen şasisi ile Astra OPC'de ise sürüş dinamikleri tam anlamıyla süper. Ancak üretilen güce göre hafif kalan otomobilin ilk kalkışta ve hızlı sollamalarda kontrolü pek de kolay değil.
Çünkü otomobilin hız kadranı gaza basmanızla birlikte hızla yol alıyor; 0'dan 100 km/saat hıza ulaşmak için 6,4 saniye yetiyor. Son hızı 244 km/saat olan otomobilde yakıt tüketim verileri haliyle biraz yüksek oluyor. 2 litrelik turbo motordan 240 beygir güç 320 Nm tork üretiliyor.
Otomobilin elektronik klimadan, ABS ve ESP'ye 6 hava yastığından 6'lı CD çalara uzanan geniş bir standart donanım paketi bulunuyor. Astra GTC'nin başlangıç fiyatı 45 bin yeni lira OPC versiyonu ise 75.9 in yeni liradan satışa çıkıyor.